2011. gada 20. aprīlis

Pieaugums vai pseido pieaugums?

Latvijas Florbola savienība (LFS) dižojas, ka notiek florbola izaugsme. Proti, strauji pieaudzis oficiālās mājaslapas www.floorball.lv apmeklējums, kas esot „īpaši būtisks”. Tomēr lietas nav tik rožainas, kā tās pirmajā acu mirklī varētu šķist.

Florbola savienības mājaslapa ir viena no labākajām starp Latvijas federācijām  
Tātad saskaņā LFS publicēto informāciju trīs gadu laikā lapas unikālo apmeklētāju pieaudzis gandrīz divas reizes. Precīzāk, 2009.gada sezonā tas bijis 41 tūkstotis, tad 47 tūkstošu un visbeidzot šosezon sasniegti 69 tūkstoši unikālo apmeklētāju. Taču ir viens Godmaņa cienīgs „bet”.

Pirms pāris mēnešiem tikos ar Latvijā vadošās interneta pētījuma aģentūras „Gemius” pārstāvi Ievu Knāķi. Speciāliste paskaidroja, ka pēdējā laikā faktiski visās ziņu satura mājaslapās fiksēts apmeklējuma pieaugums, kas ir saistīts ar pieaugošo mehanizētu cookies dzēšanu... 

Cookies ir mājaslapu saites ar konkrēto datoru – maza programma, kura pēc Tavas vizītes mājaslapā reģistrē Tavu datoru apmeklējuma; datorā iztīrot tā saukto pārlūkošanas vēsturi un nodzēšot cookies, saite tiek izdzēsta un nākamajā floorball.lv apmeklējuma reizē dators kļūst par jaunu (vēl vienu!) unikālo apmeklētāju.

Cilvēki un interneta pārlūkprogrammas kļūst aizvien piesardzīgākas. Piemēram, zinu, ka atsevišķos uzņēmumos cookies tiek mehāniski dzēsti pat reizi divās stundās. Tas nozīmē, ja viens baņķieris dienas vairakkārt ieies www.floorball.lv, viņš varētu tikt fiksēts kā četri unikālie apmeklētāji dienā... Tāpat arī mājsaimniecībās cilvēki aizvien biežāk izvēlas regulāri dzēst cookies. Pieredze liecina, ka apmeklējums ir par 30 - 55% mazāks, nekā to uzrāda unikālo apmeklētāju skaits.

Rezumējot, www.floorball.lv apmeklējums varētu būt pieaudzis, taču ievērojami mazākos apjomos. Spriežot pēc absolūtā klikšķu skaita lapās, progress gada laikā no 4,1 miljona līdz 5,3 miljoniem kliku. Varbūt vienkārši uzticīgā tauta kļuvusi aktīvāka?

Katrā ziņā prieks, ka pieaug licenzēto spēlētāju skaits un florbols patiešām attītas. Taču ar statistiku piesardzīgāk – nav īsti korekti sabiedrību maldināt ar tekstiem „šajā sezonā sperts milzīgs solis uz priekšu.”

P.S. Ceļš, kā tiek iegūta reprezentatīva mājaslapu apmeklējuma statistika, īsumā ir (1) apmeklētāju fiksēšanas, kas lapā iegriežas atkārtoti, un (2) socioloģiskas aptaujas veikšana. Tad starp abiem rēķina vidējo aritmētisko.

2 komentāri:

  1. taisnība jau tev ir, bet tas % uz cookijiem nevar būt ļoti būtisks pāris apsvērumu dēļ. Pirmkārt florbola saime ir gados jauna (vidējais varētu būt ap 18 gadiem vai pat zem), līdz ar to baņķieru, valsts iestādēs, nopietnos uzņēmumos sēdošo nevar būt daudz. otrkārt un pats galvenais - tā lapa nav ziņu lapa. Tur nav ko darīt 4x dienā. Lielākais traffiks varētu būt nedēļas nogalēs (live protokoli), kad noteikti neviens nesēž darbos ar apcirptiem cookijiem. Varētu piekrist 5-max. 10% robežās, bet ne 30-55%. Tie 30-55 varētu attiekties uz lielajiem ziņu portāliem, draugiem.lv, kuri tomēr ir atkarību raisoši.

    AtbildētDzēst
  2. Paldies par viedokli. Pēc Tavām aplēsēm sanāk, ka 9 no 10 cilvēkiem floorball.lv atver no mājām un cookies dzēš reizi gadā...

    AtbildētDzēst